واکسن زگیل تناسلی در اصفهان

5/5 - (5 امتیاز)

در این مقاله تخصصی، نکاتی در مورد واکسن زگیل تناسلی گفته میشود. بیشتر عفونت‌های زگیل تناسلی HPV به طور خودکار ظرف دو سال بهبود می‌یابند و هیچ عوارض بلندمدتی ندارند. اما گاهی اوقات عفونت بهبود نمی‌یابد و از آنجایی که هیچ درمانی برای زگیل تناسلی وجود ندارد، این ویروس باعث می‌شود افراد در معرض خطر مشکلات جدی مانند سرطان و زگیل تناسلی قرار بگیرند. در صورتی که نیاز بیشتر به دکتر زگیل تناسلی در اصفهان دارید میتوانید به صورت حضوری، مشاوره های تخصصی دکتر محمدرضا حقایق متخصص بیماری های عفونی مقاربتی و زگیل تناسلی بهره مند شوید.

زگیل تناسلی می‌تواند سرطان ایجاد کند

از بین بیش از 40 سویه زگیل تناسلی HPV، نه سویه خاص – 6، 11، 16، 18، 31، 33، 45، 52 و 58 – را واکسن زگیل تناسلی جلوگیری می‌کند. این سویه‌ها ، زگیل تناسلی و سرطان ایجاد می‌کنند.

هر ساله بیش از 27،000 زن و مرد توسط سرطان‌های زیر که به زگیل تناسلی مرتبط هستند تاثیر می‌پذیرند:

1- سرطان مقعد
2- سرطان دهانه رحم
3- سرطان اوروفارنکس (Oropharyngeal cancer)، که شامل سرطان دهان و سرطان گلو می‌شود
4- سرطان آلت تناسلی مرد
5- سرطان واژن
6- سرطان ولو (یک سرطان نادر فرج زنان است)

تقریباً تمام سرطان‌های دهانه رحم به علت زگیل تناسلی ایجاد می‌شوند و 72 درصد سرطان‌های دهان (به خصوص در مردان جوان) به علت زگیل تناسلی است. بر اساس CDC، بیشتر این سرطان‌های مرتبط با زگیل تناسلی می‌توانستند با واکسیناسیون کودکان قبل از اینکه به بزرگسالان جنسی‌ فعال تبدیل شوند، جلوگیری شوند.

مردان نیز باید واکسینه شوند

علاوه بر جلوگیری از زگیل تناسلی، مطالعات نشان داده‌اند که واکسن زگیل تناسلی می‌تواند به توقف سرطان مقعد در مردان کمک کند. تحقیقات اولیه نیز نشان داده است که واکسن زگیل تناسلی ممکن است در برابر سرطان‌های آلت تناسلی مرد، دهان و گلو محافظت کند – که در مردان جوان رو به افزایش است.

دلیل مهم دیگر برای واکسیناسیون مردان این است که می‌تواند جامعه را در مجموع محافظت کند. اگر مردان واکسینه شوند، می‌توان کمک کرد تا از ابتلا به عفونت زگیل تناسلی و در نتیجه از انتشار آن به همسران کنونی و آینده‌شان جلوگیری کرد. وقتی مردان محافظت شوند، همچنین خانم ها نیز محافظت می شوند و بالعکس.

واکسن به بدن کمک می‌کند تا آنتی‌بادی‌ها را برای مبارزه با زگیل تناسلی تولید کند

هنگامی که واکسن زگیل تناسلی (که غیرفعال است و نمی‌تواند زگیل تناسلی HPV ایجاد کند) تزریق می‌شود، بدن شما سعی می‌کند با تولید آنتی‌بادی‌ها به آن واکنش نشان دهد. این آنتی‌بادی‌ها شما را در برابر عفونت‌های زگیل تناسلی HPV محافظت می‌کنند.

در سال‌های پیش از بلوغ، کودکان به واکسن زگیل تناسلی واکنش قوی‌تری نشان می‌دهند. همچنین اگر سه واکسن مورد نیاز طی شش ماه تکمیل شود، قبل از اینکه کودکان به فعالیت جنسی برسند، اثربخشی آن بیشتر خواهد بود.

عوارض جانبی واکسن زگیل تناسلی خفیف هستند

برای اکثر کودکان سالم، واکسن زگیل تناسلی HPV بر اساس نظر پروفسور لویی، ایمن است. شایع‌ترین عوارض جانبی مشابه سایر واکسن‌ها است: درد در محل تزریق، تب و سردرد.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه واکسن زگیل و بهره گیری از نکات ارزشمندی راجع به چگونگی زدن واکسن، میتوانید به کلینیک تخصصی دکتر محمدرضا حقایق مراجعه فرمایید.

منبع

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *