متخصص عفونی در شهر اصفهاننوشته شده توسط در تاریخ

متخصص عفونی در شهر اصفهان

این مقاله تخصصی در وب سایت دکتر محمدرضا حقایق متخصص بیماری های عفونی داخلی , گوارش , ریه , خون , کلیه و آلرژی و استاد دانشگاه منتشر شده است.

علل بیماری ویروسی در کودکان

مکان های خاصی، همانند: مهدکودک ها و مدارس ابتدایی، عفونت های ویروسی را از کودکی به کودک دیگر گسترش می دهند. ویروس ها از طریق قطرات آلوده از آبریزش بینی، سرفه یا عطسه گسترش می یابند. آن ها همچنین می توانند از طریق استفراغ و مدفوع کسی که از اسهال رنج می برد، گسترش یابند. کودک شما می تواند عفونت ویروسی را از طریق نیش حشرات دریافت کند. کودکان از طریق آب و غذای آلوده نیز به عفونت های ویروسی دچار می شوند.

کودکان معمولاً در لحظه تحت تاثیر بیماری های ویروسی قرار می گیرند. چند روز طول می کشد تا علائم آشکار شود. در برخی موارد حتی تا 2 الی 3 هفته طول می کشد.

اگر کودکان 1 تا 6 ساله واکسینه نشوند، حدوداً تحت تاثیر 6 الی 10 بیماری ویروسی قرار می گیرند. گاهی اوقات، شما ممکن است احساس کنید که کودکتان همیشه بیمار است، اما ممکن است بدین علت باشد که وی به یک بیماری ویروسی، درست پس از بهبود بیماری قبلی دچار می شود. با بزرگ تر شدن کودکتان، حساسیتش به ویروس ها کمتر خواهد شد، اما هنوز می تواند تحت تاثیر آن ها قرار گیرد.

علائم عفونت ویروسی در کودکان

ویروس ها بیشتر کودکان و نوجوانان زیر 13 سال را تحت تاثیر قرار می دهند. اما اگر نوزاد تازه متولد شده یا کودک زیر 1 سالتان به عفونت دچار شد، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. سیستم ایمنی نوزادان ضعیف است و آن ها نمی توانند با عفونت های ویروسی به خودی خود مبارزه کنند. در ادامه به شایع ترین علائم عفونت ویروسی اشاره می کنیم.

• قرمزی و ترشح مایع از چشم ها
  • گلو درد
  • حملات مکرر اسهال و استفراغ
  • گرفتگی یا آبریزش بینی
  • عطسه یا سرفه مداوم
  • تب بالا که حتی با مصرف دارو هم پایین نمی آید
  • خارش یا تحریک پوست که شامل جوش هایی با چرک سفید است
  • بی قراری عمومی

عفونت سینه کودک چرا رخ میدهد؟

عفونت سینه همواره می تواند خود را به شکل التهاب ریه یا ورم نایژه نشان دهد، التهاب ریه بر روی کیسه های هوا زمانی که ورم نایژه غشای مخاطی لوله های نایژه را ملتهب می کند تاثیر می گذارد.
اما چه چیزی باعث عفونت سینه در کودکان می شود؟ عفونت های سینه معمولا به دلیل باکتری یا ویروس ها اتفاق می افتند، التهاب ریه به علت میکروب های گیاهی و ورم نایژه به خاطر یک ویروس اتفاق می افتد، بعضی اوقات، عفونت های قارچی ممکن است به عفونت های سینه منجر شود.

علائم عفونت سینه در کودکان :

عفونت سینه در کودکان معمولا با سرماخوردگی شروع می شوند که به تدریج به سرماخورگی هاد و سرفه تبدیل می شود، نشانه های اصلی عفونت سینه در کودکان که لازم است از آنها آگاه باشید:
• گرفتگی یا آب ریزش بینی
• کاهش اشتها
• سرفه خشک
بعد از گذشت چند روز علائم بدتر می شوند و ممکن است منجر شوند به :
• سرفه مداوم
• مشکل در تنفس
• افزایش ضربان قلب
• بی حسی کامل

متخصص عفونی اطفال در اصفهان

دکتر محمدرضا حقایق | متخصص بیماری های عفونی , داخلی گوارش , ریه, خون , کلیه , آلرژی و استاد دانشگاه در اصفهان