بهترین دکتر متخصص عفونت ایدز اصفهان | درمان بیماری hiv/aids

این مقاله تخصصی در مورد بهترین دکتر متخصص عفونت ایدز اصفهان( درمان بیماری hiv/aids ) نوشته شده است. شاید برای شما هم این سوالات ایجاد شده باشد که بهترین دکتر متخصص عفونت ایدز اصفهان کیست ؟  پس لطفا تا آخر این مقاله تخصصی , با ما همراه باشید.

بهترین دکتر متخصص عفونت ایدز اصفهان

اگر به دنبال دکتر متخصص عفونت ایدز اصفهان هستید, ما به شما کلینک تخصصی دکتر محمدرضا حقایق متخصص عفونی-داخلی-گوارش-ریه را پیشنهاد میکنیم. دکتر حقایق دارای سابقه درخشان بیش از 20 سال در زمینه خدمات تخصصی بیماری های عفونی می باشد  .

عفونت ایدز

نشانه های عفونت HIV می‌تواند در نوع و شدت در هر شخص متفاوت باشد، و برخی مردم ممکن است برای سالها نشانه‌ای نداشته باشند.
سطوح پایین چگونگی پیشرفت عفونت HIVرا در بدنی که درمان نشود تشریح می‌کند. بدون درمان درمان ضد ویروسی برای برای HIV، ویروس در بدن پخش شده و دلایل بیشتری به سیستم ایمنی صدمه می‌زنند.
اگرچه با درمان موثر، شما می‌توانید ویروس را تحت کنترل داشته باشید و از پیشرفت آن جلوگیری کنید. به این خاطر مهم است که شروع درمان هر چه سریعتر و قبل از مثبت شدن تست انجام شود.

سطح 1: عفونت اولیه حاد

نشانه های اولیه HIV می‌توانند شبیه به آنفولانزا باشند. در حدود یک تا چهار هفته بعد از گرفتن HIV، احتمالا شما تجربه‌ی این علائم آنفولانزا مانند را داشته باشید. این معمولا مدت زیادی طول نمی‌کشد (در حدود یک تا دو هفته). شما ممکن است به تنهایی نشانه های را داشته باشید و دیگر مردم آن نشانه ها را نداشته باشند.
نشانه ها می‌توانند شامل:
-تب
-دانه دانه شدن پوست
-گلو درد
-تورم غدد
-سر درد
-ناراحتی معده
-درد و تیر کشیدن مفاصل
-درد ماهیچه
این نشانه ها به خاطر واکنش بدن شما به ویروس HIV اتفاق می‌افتند. سلولهایی که به ویروس آلوده شده‌اند در جریان گردش خون می‌چرخند. در پاسخ، سیستم ایمنی شما سعی می‌کند با ساخت آنتی بادی های HIV به آنها حمله کند، که این فرایند تغییر موضع نام دارد. زمان های مختلفی طول می‌کشد اما وقتی شما ویروس HIV را دریافت کردید چند ماه طول می‌کشد تا وارد مرحله‌ی فرایند تغییر موضع شوید.
داشتن این نشانه ها به تنهایی به معنای تشخیص داشتن HIV نیست. تنها راه فهمیدن اینکه HIV دارید، آزمایش دادن است. اگر فکر می‌کنید یا نگران هستید که در معرض ایدز قرار دارید همیشه مراقب سلامتی خود باشید، حتی اگر احساس می‌کنید خوب هستید و نشانه ای ندارید. آنها می‌توانند یک وقت را برای آزمایش دادن برای شما تعیین کنند. HIV هرگز در سطح اولیه خود را نشان نخواهد داد، و شما احتمالا بعدا هم باید تست دهید تا از نتیجه‌ی خود مطمئن شوید. متخصص سلامتی شما درباره‌ی زمان تست دادن شما و هر نوع نگرانی در این باره با شما حرف خواهد زد. در صورتی که درباره‌ی HIV نگران هستید بهتر است که زودتر با متخصص صحبت کنید.

سطح 2: سطح بدون علامت

وقتی فردی در معرض عفونت اولیه حاد و مرحله تغییر موضع قرار بگیرد، آنها اغلب احساس بهتری دارند. در حقیقت، ویروس HIV ممکن است 10 تا 15 سال نشانه‌ای از خود نشان ندهد (که به سن، زمینه سلامتی عمومی بستگی دارد).
اگرچه، ویروس هنوز هم فعال خواهد ماند، و سلولهای جدید را آلوده کرده و از روی خود تکثیر می‌کند. HIV می‌تواند از این سطح هم عبور کند، اگر درمان نشود، با گذر زمان آسیب های جدی به سیستم ایمنی وارد می‌کند.

سطح 3: عفونت HIV علامت دار

در سومین سطح از عفونت HIV، سیستم ایمنی فرد آسیب جدی دیده است. در این مرحله، بدن عفونت های جدی تری را دریافت می‌کند که بدن قادر به مقابله با آنها نیست. این عفونت ها با نام «عفونت های فرصت طلبانه» شناخته می‌شوند.
نشانه ها می‌توانند شامل:
-کاهش وزن
-اسهال مزمن
-عرق شبانه
-تب
-سرفه مداوم
-مشکلات دهان و پوست
-عفونت های معمولی
-بیماری شدید

ایدز چیست؟

اگر شخصی دچار توسعه بیماری ها یا عفونت های فرصت طلبانه شود، در نتیجه در سطح سوم عفونت باعث آسیب به سیستم ایمنی او می‌شود، که در این شرایط می‌گویند که فرد ایدز دارد.
اگر شما HIV پیشرفته دارید، مهم است که هر چه زودتر تحت درمان قرار بگیرید. با درمان شخص می‌توان عفونت ها و بیماری های مربوط به ایدز را بهبود داد و HIV را کنترل کرد.
هرچه زودتر HIV را تشخیص داده و درمان آنرا شروع کنید، سالم‌تر خواهید بود. شما با استفاده از درمان ضد ویروسی و مراقبت از سلامتی خود، از عفونت های فرصت طلبانه و سطح سوم HIV جلوگیری کنید.
مرجع

خدمات تخصصی