بهترین دکتر زگیل تناسلی اصفهان | متخصص زگیل در اصفهان

5/5 - (90 امتیاز)

این مقاله تخصصی در مورد بهترین دکتر زگیل تناسلی اصفهان ( متخصص زگیل در اصفهان) نوشته شده است. شاید برای شما هم این سوالات ایجاد شده باشد که بهترین دکتر زگیل تناسلی اصفهان کیست ؟  پس لطفا تا آخر این مقاله تخصصی , با ما همراه باشید.

موقعیت مکانی
کارمند
انتخاب خدمات
خدمات جانبی سرویس
تاریخ و زمان
اطلاعات تکراری
وارد کردن اطلاعات
سبد خرید
تایید
بهترین دکتر زگیل تناسلی اصفهان | متخصص زگیل در اصفهان
ما قادر به پردازش پرداخت شما نیستیم. لطفا مجددا تلاش کنید.
بهترین دکتر زگیل تناسلی اصفهان | متخصص زگیل در اصفهان
رزرو نوبت شما با موفقیت ثبت و تایید شد. حضور مراجعین در ساعت و تاریخ رزرو شده در مطب دکتر حقایق الزامی می باشد . پیشاپیش از همکاری شما قدردانی میکنیم. آدرس مطب دکتر حقایق : خیابان شریعتی – مقابل درب درمانگاه بیمارستان شریعتی – بن بست نوید – ساختمان نوید ۲
شماره تایید شما :
بهترین دکتر زگیل تناسلی اصفهان | متخصص زگیل در اصفهان افزودن به تقویم iCAL

بهترین دکتر زگیل تناسلی اصفهان

اگر به دنبال متخصص زگیل در اصفهان هستید, ما به شما کلینک تخصصی دکتر محمدرضا حقایق متخصص بیماری های عفونی و مقاربتی را پیشنهاد میکنیم. دکتر حقایق دارای سابقه درخشان بیش از 20 سال در زمینه خدمات تخصصی بیماری های عفونی و زگیل تناسلی در اصفهان می باشد  .

تشخیص و نشانه های زگیل تناسلی

یکی از عفونت های شایع پوست پوست و مخاط ویروس پاپیلویمای انسانی (HPV) است.

گونه کوندیلوما آکومیناتا (CA) که به عنوان زگیل های تناسلی شناخته می شود ، تظاهری از پاپیلومای انسانی است که به عنوان زیر مجموعه ای از عفونت های اختصاصی مقعدی تناسلی رخ می دهد. تظاهر موضعی ک وندیلوما آکومیناتا به صورت پاپول های نرم یا پلاک بر روی دستگاه ژنیتال خارجی ، پوست اطراف مقعد، پرمینه یا کشاله ی ران می باشد. HPV نوع 6 ویا 11 بیشترین علت CA  کشف شده است .

در این جا، علت اپیدمیولوژی ، نشانه های بالینی و تشخیص CA مرور شده است. جزئیات یشتر درباره یعفونت HPV و بحث درباره یCA در کودکان ،درمان CA و ارتباط بین عفونت HPV و سرطان به صورت جداگانه تهیه شده است.(در مطالعات دیگر)

علت شناسایی

HPV ویروسی است، فاقد پوشش با DNA رشته ای از خانواده ی پاپیلوما ویریده  محققان بیش از 200 نوع از HPV را شناسایی کرده اند که بیش از 40 نوع آن از طریق تماس جنسی منتقل میشوند و منطقه ی مقعدی نتاسلی را آلوده میکنند.

ویروس شناسی HPV با جزئیات در مطالعه ی دیگری مرور شده است.

(Human Papilloma Virus Infections)

انواع HPV  بر اساس ریسک ایجاد سرطان به گروه های با ریسک بالا و ریسک پائین تقسیم شده اند.

نو با ریسک پایین که نوع 6 و11 هستند در حدود 90% زگیل های مقعدی تناسلی کشف شده اند. همچنین عفونت همزمان با ریسک پایین یا ریسک بالا نیز شایع است. به طور مثال در یک آنالیز که 8800 خانم در گروه شاهد در یک مطالعه ی دو سو تصادفی برای ارزیابی اثر واکسن چهارگانه بودند، 298 (3%) زگیل های مقعدی تناسلی پیشرفته و HPV نوع 6 و11 در 448 مورد از 520 زگیل آزمایشی ، کشف شدند(86%).

اونواع با ریسک بالای HPV ، مانند نوع 16 ، 18 ، 52 و 56 در 191 زگیل کشف شد (31%).

سخن اصلی : HPV  از طریق تماس با پوست یا مخاط الوده ایجاد می شود. این ویروس به سلول های قاعده ای اپیدرم از بین خراش های کوچک حمله میکنند .

وجود زگیل برای انتقال لازم نیست بلکه  بیشتر برای عفونت ها به علت بار بالای ویروس ایجاد میشوند.

عفونت HPV میتواند وارد یک دوره ی مخفی بدون نشانه و علامت بشود.

در بیمارانی که CA پیشرفت می کند، به طور معمول دوره ی کمون بین 3 هفته تا 8 ماه می باشد. دریک مطالعه یکومورت از 603 دانش جوی خانم، 31 دانش جو که زگیل های مقعدی تناسلی آن ها بعد از عفونت با HPV  رخ داد، زمان متوسط بین کشف HPV نوع 6 و 11 تا شناسایی زگیل های مقعدی تناسلی ، 2.9 ماه بود.

ریسک CA پیشرفته عد از رخورد با HPV  نوع 6 و 11 به نظر میرسد بالا باشد. در یک مطالعه ی کومورت ، روی 473 مرد بین 18 تا 21 سال فعال جنسی که تحت تاثیر یک مطالعه ی3 ساله  قرار گرفتند.

شیوع تجمعی زگیل تناسلی در طول 24 ماه در میان 46 مرد مبتلا به عفونت HPV نوع 6 و11 ، 58 درصد بود.

مطالعه ی کوهورت 603 دختر دانشجو همچنین میزان بالای زگیل تناسلی پیشرفته را در برداشت. مطالعات زنان و زایمان سه ساله در یک مطالعه ی تجمعی 36 ماهه برای زگیل های تناسلی در بین زنان با عفونت HPV نوع 6 یا 11 ، 64% کشف شد.

انتقال عمودی HPV از زنان باردار با زگیل های مقعدی تناسلی به جنین امکان پذیر است و در مطالعه ی جداگانه ای مرور شده است.( به بخش درمان زگیل های ولوو واژن مراجعه کنید. بخش عمودی انتقال و نحوه ی تحویل)

اپیدمیولوژی : عفونت با HPV  شایع ترین عفونت منتقله از راه جنسی در جهان است.حداقل 75% از بزرگسالان فعال جنسی در ایالات متحده حداقل با یک نوع HPV ژنیتال آلوده شده اند. برآورد شده است که شیوع عفونت HPV مقعدی تناسلی در ایالات متحده بین افراد واکسینه شده 10 تا 20 درصد است. نرخ عفونت HPV در کشورهایی که واکسیناسیون HPV اجرا شده است ، روند رو به کاهش دارد. جزئیات یشتر در مورد اپیدمیولوژی عفونت HPV به طور جداگانه ارائه می شود.

CA نسبتا رایج است. در یک مطالعه ی مرور ی سیستماتیک از مطالعات بین المللی بروز و شیوع CA در بزرگسالان ، نرخ بروز سالانه بین 160 تا 289 نفر در هر 100000 نفر بود.

میزان شیوع گزارش شده بر اساس بررسی پایگاه های اداری یا نمودارهای پزشکی و گزارش پزشکان آینده از 0.13 به 0.56 درصد رسیده است و گزارش شده است میزان شیوع مبتنی بر معاینه های دستگاه تناسلی از 2 تا 5.1 درصد است.

CA در بزرگسالان جوان بسیار شایع است.

عوامل خطر: فعالیت جنسی از عوامل خطر اولیه برای عفونت HPV است. رابطه ی بین فعالیت جنسی و عفونت HPV به صورت جداگانه بررسی شده است.

سرکوب سیستم ایمنی با پیشرفت بیشتر و مقاومت بیشتر CA به درمان ، نرخ عود بالاتر و تبدیل زگیل های مقعدی تناسلی به بدخیمی در ارتاط است. مانندCA  در بیماران مبتلا به ویروس نقص ایمنی (HIV) ، درمان با سرکوب کننده های سیستم ایمنی ، یا دیابتی ها میتواند برای درمان چالش برانگیز باشد. زگیل های مقعدی تناسلی گسترده در بیماران مبتلا به عفونت HTLV_1 گزارش شده است و با سندرم التهابی بازسازی ایمنی در ارتباط است.

سیگار کشیدن با افزایش خطر ابتلا به CA همراه است. خطر رای CA ممکن است با افزایش تعداد سیگارهای کشیده شده در روز و تعداد بسته _سال افزایش یابد.

ختنه مردان ممکن است خطر ابتلا به HPV را کاهش دهد. تاثیر ختنه کردن برای مرد در خطر ابتلا به عفونت های منتقله ی جنسی به صورت جداگانه مرور می شود.(به جلوگیری از انتقال جنسی عفونت ، بخش ختنه مرد نگاه کنید.)

علائم بالینی: زگیل های مقعدی تناسلی خارجی معمولا بر روی والو، آلت تناسلی ، کشاله ی ران ، پرینه ، پوست اطراف مقعد و پوست سوپرا پوبیک یافت میشوند. زگیل ها میتوانند مفرد یا چندگانه ، تخت ، گنبدی شکل، گل کلمی شکل ، رشته ای ، قارچی ،پایه دار ، پلاک مانند ، صاف ( به ویژه در محور آلت تناسلی ) سوزنی یا لوبوله باشند. رنگ متفاوت است ؛ زگیل ها ممکن است سفید رنگ پوست ، اریتماتوز ( صورتی یا قرمز) ، بنفش ،رنگ قهوه ای یا هایپر پگمنته باشند.

زگیل های مقعدی تناسلی معمولا در لمس نرم هستند و میتوانند از 1mm تا چندین سانتی متر قطر داشته باشند.

زگیل ها معمولا بدون نشانه هستند اما ممکن است خارش داشته باشند.

زگیل های مقعدی تناسلی خارجی میتواند با درگیری دهانه یرحم یا میزراه همراه باشد.CA همچنین ممکن است در کانال آنال پیشرفت کند. معمولا به صورت کوچک و صاف و به صورت پاپول های کروی شکل در قسمت دیستال خط دندانه ای داخل شوند.

CA گسترده میتواند باعث از شکل افتادگی منطقه ی آنوژنیتال شود و ممکن است با مانع شدن از دفع مدفوع همراه شود. زگیل های میزراه ممکن است منجر به خونریزی مجاری ادراری (از جمله خونریزی در حین مقاربت ) و در موارد نادر انسداد ادراری شوند.

اثرات روان شناختی CA نباید نادیده گرفته شود. بیماران مبتلا به CA اغلب نابسامانی ، اضطراب، افسردگی، احساس وحشت و گناه و نگرانی و همچنین نگرانی درباره ی باروری آینده و خطر سرطان را تجربه میکنند.

تاثیر عاطفی بر روی شرکای جنسی نیز قابل توجه استو میتواند منجر به کشمکش و قطع ارتباط شود.

درموسکوپی: خصوصیات درموسکوپی CA بر اساس الگو های مورفولوژیکی و ویژگی های عروقی شرح داده شده است.

خصوصیات مورفولوژیک ممکن است از الگوی دکمه مانند تا الگوی انگشت مانند متفاوت باشذ و الگوی عروقی میتواند خالدار تا گلومرولار باشد. همیشه پاپیلوماتو زیست وجود دارد.

دوره ی درمانی: بعد از تظاهر اولیه ، زگیل های آنوژنیتال ممکن است در تعداد و سایز و عود افزایش یابد. تخمین زده شده است که تقریبا یک سوم زگیل های آنوژنیتال بدون درمان بعد از چهار ماه پیشرفت میکنند.

عفونت HPV ممکن است دائمی باشد با وجود از بین رفتن زگیل های قابل مشاهده و ممکن است زگیل های عود کننده را منجر شود. ریسک عود به خوبسی تعریف نشده است . تحریک مکانیکی ، زخم ، سرکوب ایمنی،التهاب و دیگر اثرات خارج سلولی تعداد کپی های ویروسی در سلول های آلوده ی مخفی را تحت تاثیر قرار میدهد و ممکن است زمینه ساز تظاهر مجدد باشد.

ارتباط با بدخیمی: اگرچه اکثر موارد CA توسط HPV های نوع 6 و11 که کم خطر هستند ایجاد میشود ولی عفونت همزمان با HPV با خطر بالا دارند که این ژنوتیپ ها به ناحیه ی مقعدی تناسلی متصل میشوند و سرطان های سر و گردن معمول است.

یک مطالعه ی دانمارکی از 15155 مرد و 32933 زن با تشخیص CA ین 1978 و 2008 ریسک سرطان های مقعدی تناسلی و سر و گردن افزایش یافته است که شامل مقعد برای مردان 21.5 : SIR  و برای زنان 7.8 ،والو 14.8 SIR واژینال 5.9 SIR ، گردن 1.5 SIR آلت 8.1 SIR و سرطان های سر و گردن 2.8 SIR میباشد.

SIR برای سرطان سر و گردن با HPV تایید شده 3.5 برای مردان و 4.8 برای زنان ارتباط داشت.

دژنرسانس بدخیم زگیل های مقعدی تناسلی ممکن است رخ دهد ، اما نادر است. تبدیل شدن به دخیمی بیشتر در بیماران سرکوب ایمنی رخ میدهد.

هیستو پاتولوژی: ویژگی های اولیه ی بافت شناسی CA  که با رنگ آمیزی هماتوکسیلین ائوزین مشهود است. پاپیلوماتوز ، کوئیلوسیتوز ( سلول هایی با واکوئل های متعدد بزرگ ، هسته ی نامنظم) و انسداد عروقی میباشد. گرانول های کراتوهیالین درشت نیز ممکن است وجود داشته باشد.  زگیل های مقعدی تناسلی صاف نشان دهنده ی آکانتوز در لایه ی اپیدرم شاخی است.

علاوه ر این ، استفاده از MIB1 ، یک پروتئین (Ab) Ki_67 تکثیر سلولی هدفمند که سلول های آلوده به HPV را متمایز میکند.

تشخیص: در اغل موارد پزشکان خانواده با تظاهرات بالینی CA میتواند در معاینه ی فیزیکی CA  را تشخیص دهند. بررسی با نور روشن مفید است.

معاینه ی فیزیکی: یافته ها نشان میدهد که CA مفرد یا چندگانه ، صاف یا پاپول انگشتی شکل یا پلاک های محدود به منطقه ی مقعدی تناسلی هستند. ویژگی هایی را انتخاب کنید که ممکن است سایر بیماری ها را مطرح کند که شامل پاپول های نافی (molluscum contagiosum) پلاک های کراتوتیک و هیپرپگمنتاسیون(seborrheic keratosis ) رنگ زرد (ordyce spots) رنگ بنفش ( lichen planus) پاپول های نقطه ای ( lichen nitidus) ، سطح مرطوب (condylomata lata of syphilis) و زخم عفونت های دیگر و بدخیمی در زیر ( Differential diagnosis) را نگاه کنید.

بیماران ممکن است همزمان عفونت ناحیه تناسلی و پوست اطراف مقعد داشته باشد. بنابراین ، باید همه ی مناطق مورد علاقه یCA ( والو، آلت تناسلی مردانه، پرینه ، مونس پوبیس و چین های ران )بررسی شود.

توجه داشته باشید ختنه نشدن یا مو ها میتواند زگیل ها را پنهان کند، در معاینه احتیاط لازم است.

معاینه ی فیزیکی باید شامل ارزیابی سایر نشانه های بالینی که در بیماری های دیگر منتقله از راه جنس وجود دارند نظیر زخم آدنوپاتی ،وزیکول یا ترشح.

بیوپسی: در صورت عدم اطمینان در مورد تشخیص باید بویپسی انجام شود. اصلاح معمولا روشی برای از بین بردن زگیل یا زگیل مشکوک بزرگ است.

بعلاوه یوپسی برای تایید تشخیص ، رد بدخیمی برای CA مفید است. مقاومت به درمان به ویژه در بیماران سرکوب ایمنی می باشد. اندیکاسیون های دیگر بیوپسی، ویژگی های آتیپیک است. ( شامل اندوراسیون چسبندگی به ساختار های زیرین ، خونریزی پگمنتاسیون آتیپیک یا زخم  ).

آزمایش HPV رای تشخیص زگیل معمول نیست انجام این تست تشخیص را تایید نمیکند و بر مدیریت CA تاثیری ندارد.

استفاده از اسید استیک دارای ارزش پیش بینی کننده ی تثبیت کم برای تشخیص زگیل های مقعدی تناسلی خارجی است. بنابراین برای تشخیص استفاده نمی شود. نتایج تثبیت کاذب متعدد معمولا رخ میدهد که ناشی از پاراکراتوز در سایر پروسه های پاتولوژیک (مانند پسوریازیس ، کاندیدیازیس ، بهبودی اپیتلیوم و لیکن پلان ) درد مرتبط با ازمایش استیک اسید یکی دیگر از علل اجتناب استفاده از آن است.

ارزیابی های مضاعف: ارزیابی بیماران مبتلا به CA باید شامل بررسی نیاز به ازمایش رای سایر بیماری های منتقله ی جنسی و همراهی با درگیری داخلی باشد.

ارزیابی شرکای جنسی در بیماران مبتلا به CA به صورت جداگانه بررسی شده است.

سایر بیماری های منتقله از راه جنسی_ آزمایش برای سایر بیماری های منتقله ی جنسی مفید است، ویژه برای بیماران در معرض خطر بیماری های منتقله ی جنسی مانند افراد دارای شرکای متعدد جنسی.

در یک مطالعه ی گذشته نگر از 1015 بیمار جدید تشخیص داده شده با زگیل های مقعدی تناسلی در یک مرکز بهداشت جنسی در استرالیا بین سال 2002 تا 2007 تقریبا 5% شان دارای کلامیدیا گونوره نیز بودند.

در گیرسی های داخلی _ بیماران با زگیل های مقعدی تناسلی خارجی ، ممکن است درگیری همزمان مجرای ادرار ، واژن ،سرویکس یا رکتوم داشته باشند.

درگیری مجرای ادراری _CA مجرایی ادراری گاهی اوقات رخ میدهد و اغلب در میزراه یافت میشود. انسداد مثانه یک عارضه ی نادر است. معاینه ی بالینی باید یک ارزیابی بصری از سوراخ های مجرای ادراری داشته باشد. بیماران با زگیل تناسلی باید برای ارزیابی بیشتر به اورولوژیست مراجعه کنند.

درگیری واژن و گردن رحم: زنان مبتلا یه زگیل تناسلی باید تحت معاینه با اسپوکولوم برای ارزیابی درگیری واژینال یا گردن رحم قرار گیرند. غربالگری سرطان دهانه ی رحم ر طبق دستورالعمل های استاندارد باید انجام شود.

درگیری کانال آنال: پزشکان باید یک آستانه ی کم برای انجام آنوسکپی داشته باشند یا مراجعه به یک متخصص گوارش یا جراح کلورکتال رای آنوسکوپی برای کانال آنال داشته باشند. ما پیشنهاد میکنیم بیمارانی را برای آنوسکوپی ارجاع دهید که زگیل در منطقه ی قابل مشاهده ی آنال باشد.

تشخیص های افتراقی: به طور کلی ، معاینه ی فیزیکی دقیق میتواند CA را از اختلالات دیگر تشخیص دهد. در مواردی که تشخیص قطعی است، بیوپسی  برای تاییدتشخیص مفید است ( به تشخیص در بالا مراجعه کنید.)

تشخیص افتراقی CA شامل شرایط پوستی پاپولار خوش خیم مانند کراتوز سبوروئیک ، acrochordon ،پاپول مراویدی آلت تناسلی و نقاط Fodyce می باشد.

به علاوه ، بیماری های منتقله ی جنسی مانند مشکوف مسری که به طور معمول به عنوان پاپول های کوچک نابالغ و سیفیلس کوندلومالاتوم ظاهر میشود، که معمولا به صورت مفرد یا مرطوب چندگانه ، پاپول های سفید _خاکستری یا پلاک ها ممکنه وارد سایر تشخیص های افتراقی شود.

شرایط التهابی ، نظیر lichen nitidus و ضایعات پاپولو اسکوآموس از لیکن پلان نیز ممکن است شامل شود. Lichen nitidus اغلب به عنوان چند flattopped ، پاپول هایی ر روی آلت تناسلی ظاهر می شود. تظاهر شایعلیکن پاپولواسکوآموس به صورت پاپول های بنفش رنگ چند ضلعی یا پاپول های خارش دار حلقوی ظاهر می شود.

بیماری های بدخیم و پیش بدخیم مانند پاپولوز بوئنوئید و CA  غول پیکر (Buschke _lowenstein tumor)ممکن است ه تشخیص افتراقی وارد شود. بوئنوئید پاپولوز یک دیسپلازی اپیدرمی ، موضعی ، پیش بدخیم است که معمولا به صورت پاپول های چندگانه ی قرمز تا قهوه ای روی دستگاه تناسلی ظاهر میشود و اغلب با HPV نوع 16 مرتبط است. CA غول پیکر نیز یک فرم نادر با ریسک پایین کارسینوم سلول اسکواموس است ک با HPV نوع 6 و 11 مرتبط است که تظاهر غالبش روی آلت تناسلی مردان پوست، ختنه گاه و منطقه ی اطراف آنال میباشد. CA غول پیکر میتواند در اشکال بزرگ گل کلمی ظاهر شود و میتواند به شکل آبسه  و یا فیستول با تهاجم موضعی نئوپلاستیک باشد.

لینک های راهنمایی برای جامعه _ پیوندهایی برای جامعه و دستور العمل های حمایت شده از سوی دولت در کشور ها و مناطق انتخاب شده در سراسر جهان به طور جداگانه ارائه می شود .

خلاصه و توصیه ها : CA هم چنین به عنوان زگیل های مقعدی تناسلی شناخته می شود . تظاهری از عفونت با HPV  می باشد . HPV  نوع 6 و 11 بیشترین علت CA هستند . فقط یک زیر مجموعه از عفونت های HPV مقعدی تناسلی منجر به CA می شوند.

عفونت HPV مقعدی تناسلی تقریبا همیشه از طریق فعالیت جنسی کسب می شود . سرکوب سیستم ایمنی ریسک CA را بالا می برد و ممکن است درمان CA را سخت کند.

CA معمولا در والو ، پنیس ، کشاله یران ، پرینه ، پوست اطراف آنال و یا پوست سوپرا پوبیک رشد میکند. زگیل ها ممکن است ، صاف ، گنبدی شکل گل کلمی شکل ، رشته ای ، قارچی ، پایه دار ، پلاک شکل ، نرم ، برآمده یا لوبوله باشد. رنگ آن معمولا سفید ،به رنگ پوست ، قرمز ، بنفش یا قهوه ای می باشد . اندازه ی قطر زگیل ها بین یک میلی متر تا چندین سانتی متر می باشد. بیماران ممکن است درگیری های مجرای ادراری ، واژن ، گردن یا کانال آنال نیز به صورت مرتبط داشته باشند.

دوره ی کمون معمول برای زگیل های بالینی سه هفته تا هشت ماه میباشد. بعد از تظاهر اولیه ، زگیل ها ممکن است ادامه یابند یا تعداد و سایز و عود آنها افزایش یابد. بیش از 30% زگیل ها در عرض چهار ماه برطرف میشوند. از بین رفتن زگیل های قابل مشاهده تضعیف عفونت HPV را تضمین نمیکند.

اگرچه HPV نوع 6 و 11 با ریسک پایی بدخیمی همراه هستند اما عفونت هم زمان با HPV با ریسک بالا در بیماران با CA رایج است . تغییرات بدخیم در زگیل های مقعدی تناسلی نادر است. بیماران سرکوب ایمنی ریسک بالا ی تغییرات بدخیم را دارند.

تشخیص CA معمولا میتواند بر اساس معاینه ی فیزیکی انجام شود. اگر تشخیص هنوز مشخص نیست یا ویژگی های غیر معمول هنوز وجود دارد، یک بیوپسی باری تایید تشخیص میتواند مفید باشد.

بیماران با CA ممکن است از آزمایش رای بیمار یهای منتقله یجنسی مضاعف برای ارزیابی درگیری مجرای ادراری ، واژن ، سرویکس یا آنال سود برند.

واکسیناسیون علیه ویروس زگیل تناسلی

 

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یک بیماری شناخته شده جنسی است که باعث بیماری های آنوژنیک و اوروفارنکس در مردان و زنان می شود . عفونت ویروسی مداوم با  ژنوتیپ های خطرناک باکتری  HPV باعث تقریبا تمام سرطان های دهانه رحم می شوند. ژنوتیپ های با خطر بالا HPV (یا”انواع”) 16 و 18 سبب تقریبا 70 درصد سرطان های دهانه رحم در سراسر جهان و انواع آن می شود و انواع 31، 33، 45، 52، و 58 موجب  20  درصد دیگر  می شود. انواع HPV 16 و 18 همچنین باعث تقریبا 90 درصد سرطان های مقعد و بخش قابل توجهی از سرطان دهانه رحم، ورم و واژن و سرطان آلت تناسلی است . انواع HPV 6 و 11 سبب تقریبا 90 درصد زگیل های آنوژنینال می شوند.

واکسن ها برای محافظت در برابر ابتلا به عفونت HPV و توسعه آن  و بیماری مرتبط با HPV بعدی ساخته شده اند . این مقاله مسائل مربوط به ایمن سازی معمول و توصیه ها، واکسیناسیون در افراد بیمار خاص و ایمنی واکسن را پوشش می دهد

تاریخچه طبیعی، اپیدمیولوژی و بیماری های مرتبط با عفونت HPV مورد بحث قرار گرفته است

در جاهای دیگر (به “عفونت های ویروسی پاپیلومای انسانی: اپیدمیولوژی و انجمن های بیماری” مراجعه کنید.)

واکسن های موجود :

سه واکسن متفاوت وجود دارد ،  که در تعداد انواع HPVهایی که هر کدام هدف قرار میدهند ، متفاوتند. ، از نظر بالینی توسعه یافته اند، اگرچه همه در همه نقاط در دسترس نیستند.

واکسن HPV چهارگانه (Gardasil) انواع HPV 6، 11، 16 و 18 را هدف قرار می دهد.

واکسن 9 گانه (Gardasil 9) همان نوع HPV  واکسن چهارگانه  (6، 11، 16،و 18) و همچنین انواع 31، 33، 45، 52 و 58.را مورد هدف قرار میدهد.

واکسن دوگانه (Cervarix) انواع HPV 16 و 18 را هدف قرار می دهد.

در ایالات متحده تنها واکسن 9 گانه موجود است. تجویزکنندگان در نقاط دیگر باید

از وجود واکسن در منطقه ی خود مطمئن باشند .

دوز و تزریق در جاهای دیگر مورد بحث است. (به پایین ‘Administration’ مراجعه کنید)

این همه واکسن های پیشگیرانه هستند که برای جلوگیری از ابتلا به HPV اولیه و پس از آن طراحی شده اند واکسن های درمانی طراحی شده برای ایجاد رگرسیون HPV و ضایعات مرتبط با آن، در حال توسعه هستند اما از نظر بالینی در دسترس نیستند [1].

استنتاج

زنان – واکسیناسیون با واکسن های 9گانه ، quadrivalent یا دوگانه HPV فایده ی مستقیم برای خانم های دریافت کننده ، از طریق محافظت در برابر سرطان ها که می تواند از عفونت  پایدار HPV منجر شود، دارد. این اثر پیشگیرانه بیشتر قابل توجه است و بهترین مطالعه در زمینه سرطان دهانه رحم است که یکی از رایج ترین سرطان های زنان در سراسر جهان است. انواع HPV 16 و 18 که با تمام سه واکسن HPV، هدف قرار دارند تقریبا 70 درصد از سرطان های دهانه رحم را در سراسر جهان ایجاد می کند و انواع HPV 31، 33، 45، 52 و 58، که  توسط واکسن 9-گانه هدف قرار می گیرند علت 20 درصد دیگر هستند. انواع HPV 16 و 18 نیز باعث تقریبا 90 درصد سرطان های مقعد و نسبت قابل توجهی از سرطان های واژینال، ولوو و اوروفارنکس هستند. واکسیناسیون با

واکسن HPV چهار وجهی یا 9 وجهی نیز در برابر زگیل های آندومتری محافظت می کند (90 درصد از آن ها توسط HPV انواع 6 و 11 ایجاد می شود)؛ اگر چه آنها ضایعات خوش خیم هستند، آنها با  روانشناسی و میزان بالای شکست درمان. ارتباط دارند اثرات نامطلوب واکسیناسیون HPV به طور کلی به واکنش های موضعی خفیف محدود می شود. کارآیی و ایمنی واکسن ،در زیر بحث شده است. (در زیر “اثربخشی” و “ایمنی واکسن” را ببینید)

اطلاعات مربوط به بیماری های مرتبط با HPV و بار عفونت HPV در زنان مشاهده می شود در جاهای دیگر (به “عفونت های ویروسی پاپیلومای انسانی: اپیدمیولوژی و انجمن های بیماری” مراجعه کنید.)

مطالعات مدل سازی مختلف ، مزایای بالقوه واکسیناسیون HPV، که به نظر می رسد

برای مقیاس سن توصیه شده مقرون به صرفه باشد نشان داده اند [2-6]. یک مطالعه نشان داد که واکسیناسیون کل جمعیت ایالات متحده از دختران 12 ساله ،سالانه از عفونت بیش از 200،000 نفر به HPV، و100000 معاینه غیر طبیعی سیتولوژی سرویکس و 3300 مورد سرطان گردن رحم اگر غربالگری سرطان سرویکس ادامه پیدا کند که  حال حاضر توصیه می شود، جلوگیری میکند. [2]. در تنظیمات واکسن بالا در میان زنان  ، همچنین شواهدی از ایمنی گروهی، در میان مردان با سن مشابه وجود دارد ، که منعکس کننده کاهش در زگیل تناسلی در آقایان است.

مردان – واکسیناسیون HPV، با ایمن نگه داشتن در برابر سرطان هایی که میتواننداز عفونت HPV مداوم حاصل شوند ، ، منافع مستقیم را برای گیرندگان مرد فراهم می آورد، انواع HPV 16 و 18 باعث تقریبا 90 درصد سرطان های مقعد و درصد قابل توجهی از سرطان های دهان و پنیس  می شود.واکسیناسیون با واکسن 9 گانه یا چهارگانه نیز در برابر زگیل های آنوژنیتال محافظت می کند(90 درصد از آنها توسط انواع HPV 6 و 11 ایجاد می شود). بار کلی سرطانها و پیش آگهی ها مرتبط با HPV در میان مردان کمتر از بار سرطان دهانه رحم در زنان است. با این وجود،فواید مستقیم کمتر واکسیناسیون HPV در مردان نسبت به زنان، واکسیناسیون مردان به علت افزودن به ایمنی گروهی در جمعیت ، ارزشمند است . (دیدن’ایمنی واکسن’ زیر و ‘اثربخشی’ در زیر).

جزئیات مربوط به بیماری های مرتبط با HPV و بار عفونت HPV در مردان یافت می شود در جاهای دیگر (به “عفونت های ویروسی پاپیلومای انسانی: اپیدمیولوژی و انجمن های بیماری” مراجعه کنید.)

واکسیناسیون علیه ویروس زگیل تناسلی

مدل های مختلف نشان داده اند که واکسیناسیون هر دو مرد و زن  نسبت به کاهش عفونت HPV و بیماری از طریق واکسیناسیون تنها زنان مفیدتر است ، اگر چه واکسیناسیون مردان کم اثرتر از واکسیناسیون زنان است [8-14]. با این حال، تجزیه و تحلیل هزینه-اثربخشی است با عدم اطمینان در مورد متغیرهای مختلف که تاثیر واکسیناسیون مردان را تحت تاثیر قرار می دهد ، محدود شده است.این شامل اثربخشی واکسن و مدت زمان حفاظت، پوشش واکسن در زنان، اثر ایمنی گروهی، محدوده نتایج سلامت شامل شده و اثر HPV و بیماری های بر کیفیت زندگی است [15].

:

به طور خاص، مدل ها دریافتند که هزینه بهره برداری واکسیناسیون مردان در صورت  سطح پایین پوشش زنان ، بالاتر است و این به  دلیل  این است که حفاظت گروهی  کمتری وجود دارد.

، در نتیجه مردان سود بیشتری از واکسیناسیون میبرند.

مطالعه ای که از داده های جمع آوری شده از هلند استفاده می کند، بار سرطان های مرتبط با HPV در مردان  ، اگر 60 و 90 درصد دختران و خانم های جوان واکسن بگیرند ،میتواند به 37 و 66 درصد کاهش یابد ، ، ولی دریافت واکسن بین خانم ها در اکثر مناطق زیر 60 درصد است. [13]. علاوه بر این، حتی اگر واکسن به اندازه ی کافی برای محافظت مردان  در خانم زده شود، حداقل تاثیر را روی مردانی دارد که رابطه ی جنسی با مرد  دارند . چنین افرادی  به میزان قابل توجهی کانسرهای آنال وابسته به HPV  و زخم های ناشی از همجنسبازی دارند.

در تنظیمات محدود منابع، گروه های متخصص توصیه می کنند که تلاش های بهداشت عمومی در اولویت قرار گیرد . واکسیناسیون دختران جوان، از نظر  مقرون به صرفه بودن بالاترین  است.

مدیریت:

شاخص ها و محدوده سنی – مطابق با کمیته مشورتی در زمینه ایمن سازی تمرینات (ACIP) در ایالات متحده، ما توصیه می کنیم واکسیناسیون معمول HPV برای همه زنان و مردان [16-19]. ACIP توصیه می کند دامنه سن برای واکسیناسیون به شرح زیر است:

زنان – واکسن HPV در 11 تا 12 سال توصیه می شود. این را می توان با شروع از 9 سال ، و  در زنان 13 تا 26 ساله که قبلا واکسن  نزده یا واکسن را کامل نکرده اید. توصیه میشود .

مردان – واکسن HPV در 11 تا 12 سال توصیه می شود. این را می توان به عنوان شروع در 9 سالگی، و واکسیناسیون تا حدی برای مردان 13 تا 21 ساله  که قبلا واکسن دریافت نکرده یا واکسن کامل نشده  توصیه می شود.در بین مردان 22 تا 26 ساله، اگر مردان  همجنسگرا یا با ایمنی پایین (شامل HIV ) هستند ، واکسیناسیون توصیه می شود.  در غیر این صورت،”استفاده مجاز” از واکسن HPV برای این سنی توصیه می شود. استفاده قابل قبول به معنای که واکسن توصیه می شود اما در نظر گرفته نمی شود از اولویت کافی برای قرار دادن در روال است . برنامه های واکسیناسیون. واکسن هایی که توصیه می شود در موارد قابل قبول ممنوع است ممکن است تحت پوشش یک ارائه دهنده بیمه درمانی بیمار باشد .دلیل اصلی این است که واکسیناسیون معمول HPV برای افراد مسن توصیه نمی شود بیش از 26 سال افزایش احتمال ابتلا به انواع واکسن HPV با سن، که مزایای فرد بالقوه را کاهش می دهد و به همین ترتیب هزینه مقابله با واکسیناسیون HPV را کاهش می دهد. با این حال، برای برخی از افراد در این گروه سنی، مانند کسانی که هیچ تجربه قبلی جنسی و یایکپارچگی جنسی خاصی در تمام طول عمر، خطر ابتلا به HPV قبل از آن ممکن است بسیار پایین باشد. ما

HPV را پیشنهاد می دهیم . واکسیناسیون به این افراد

قرار گرفتن در معرض HPV؛ مطالعات نشان داده اند که واکسیناسیون HPV ایمنی زا، کارآمد و

امن در زنان مسن تر [20-23]. با این حال، پزشکان و بیماران باید آگاه باشند که HPV

واکسیناسیون افراد بالای 26 سال ممکن است توسط تأمین کنندگان بیمه یا دیگر پرداخت کنندگان  بیمه نشده باشد.این توصیه ها با سایر گروه های متخصص در ایالات متحده، از جملهآکادمی آمریکایی کودکان (AAP)، آکادمی خانواده خانواده AAFP،کالج متخصص زنان و متخصص زنان و زایمان (ACOG)، انجمن سرطان آمریکا (ACS) و انجمن بین المللی پاپیلوم ویو [24-28]. اینها نیز تا حد زیادی سازگار با آن هست

توصیه های برای تنظیمات غنی از منابع از انجمن آمریکایی انکولوژی بالینی(ASCO) برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم [29].

توصیه های دیگر گروه های متخصص برای تنظیمات محدود منابع، تا حدودی متفاوت است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند که هدف اولیه برنامه ی  واکسیناسیون HPV در

خانم های 9 تا 14 ساله باشند و برنامه ی بهداشت عمومی محلی بایدواکسیناسیون زنان مسن تر تنها اگر مقرون به صرفه و هزینه _ اثر بخش  باشد و منابع واکسیناسیون جمعیت هدف اولیه یا غربالگری سرطان دهانه رحم را هدر ندهد، توصیه کند [30].توصیه های ASCO برای تنظیم محدودیت منابع مشابه اند.[29].

بهینه سازی زمان بندی: در محدوده سنی توصیه شده بهترین زمان برای ایمن سازی HPV در شروع فعالیت جنسی فردی است .

داده های بالینی پیرامون اثر بخشی واکسن  مطرح کننده ی این است که ایمن سازی با واکسن HPV در افرادی که به عفونت HPV مبتلا نشده اند موثر تر است  (به عنوان مثال، بیماران مبتلا به HPV-naïve).(به بالا «نشانگرها و محدوده سنی» مراجعه کنید.)

افرادی که از لحاظ جنسی فعال هستند باید و با سن خاصی واکسینه شوند.

سابقه ی  یک آزمایش Papanicolaou،غیر طبیعی ، زگيل تناسلی، يا عفونت HPV منعی برای ایمن سازی HPV نیست [17]. با این حال، ایمن سازی برای کسانی که قبلا با یکی از انواع بیشتری از واکسن های HPV آلوده شده اند کمتر سودبخش است. (دیدن”بیماری مرتبط با HPV” در زیر آمده است.)

انتخاب واکسن – همه واکسن های HPV در همه نقاط وجود ندارد. اگر هزینه و در دسترس بودن مطرح نباشد ما توصیه می کنیم واکسن 9 گانه  را توصیه میکنیم. در ایالات متحده آمریکا  تنها واکسن 9 گانه  در دسترس  است(از سال 2017).یشترین پوشش انواعHPV در برابر کانسر های دهانه رحم ، درایه با واکسن های 4 گانه و دو گانه ، در واکسن 9 گانه ایجاد می شود . اگرچه پوشش گسترده انواع HPV به کمک واکسیناسیون آقایان با واکسن 9 گانه نسبت به واکسن 4 گانه تاثیر قابل توجهی در پیشگیری از سرطان آقایان دارد ، همچنین میتواند با مکانیسم ایمن سازی گروهی به صورت غیر مستقیم باعث کاهش ریسک سر طان رحم در خانم ها شود.

به طور کلی برای تکمیل سری در صورت امکان فرمولا سیون مشابه باید استفاده شود . البته اگر فرمول اولیه واکسن HPV ناشناخته یا غیر قابل دسترس است یا اگر واکسن 9 گانه برای فرموله شدن معرفی شده ، یک فرمول متفاوت واکسن HPV میتواند برای تکمیل استفاده شود [۱۸].

برنامه ایمن سازی :در ایالات متحده ، دوز توصیه شده بستگی به سن بیمار در اولین واکسن دارد[۱۶،۱۷،۱۹].

در افراد با سن کمتر از 15 سال دو دوز واکسن HPV در بدو مراجعه و 6 تا 12 ماه بعد تزریق شود .اگر دوز دوم کمتر از 5 ماه بعد از اولین تزریق ، تجویز شود این دوز باید حداقل 12 هفته بعد از دومین دوز و حداقل 5 ماه بعد از اولین دوز داده شود .

افرادی که 15 سال یا بیشتر سن دارند ، 3 دوز از واکسن HPV باید در بدو مراجعه ، 1 ، 2 ، 6 ماه داده شود حداقل فاصله زمانی بین دوز های اول و دوم 4 هفته است .بین دوز های دوم و سوم دوازده هفته و بین دوز های اول و سوم 5 ماه است  اگر یک دوز در یک فاصله زمانی کوتاه تر تجویز شود ، این دوز باید با حداقل فاصله زمانی توصیه شده از آخرین دوز مجددا زده شود .

بیماران مبتلا به نقص ایمنی سه دوز از واکسن HPV باید در بدو ورود ، 1، 2 و 6 ماه بدون در نظر گرفتن سن داده شود (نگاه کنید به میزبان ایمنی در زیر )

برنامه ACIP توصیه می شود واکسیناسیون همان است که توسط استراتژیک توصیه می شود

گروه مشاوره ایمنی سازی (SAGE) سازمان بهداشت جهانی (WHO)

[31]. سری دو دوز به طور مشابه در بسیاری از کشورهای دیگر توصیه می شود. تمرینکنندگان در خارج

ایالات متحده باید دستورالعمل های محلی را برای برنامه ایمن سازی توصیه شده درکشور آنها.

واکسن HPV می تواند به طور ایمن در همان زمان به عنوان واکسن های دیگر مناسب در سنسایت آناتومیک مختلف واکسن HPV در همان زمان به عنوان واکسن های دیگر (به عنوان مثالواکسن دیابتی و واکسن دیفتری و واکسن ویروسی غیر فعال شده)واکنش ایمنی بدن به واکسن HPV و یا همراه بآن به اثبات برساندواکسن [32،33].

اگر چه مطالعات بالینی اثربخشی اولیه یک برنامه سه دوزی را ارزیابی کرد (به عنوان «اثربخشی» زیر مراجعه کنید)مطالعات بعدی نشان داده اند که دو دوز واکسن در افراد جوان مشابه یابیشترهستندايمونوژنزي در مقايسه با سه دوز در زنان مسن (گروهي که داراي کارآيي واکسن هستند

در آزمایشات بالینی تأسیس شد) [34-39]. علاوه بر این برای واکسن چهارساله نیز دو دوز است

به طور سه بعدی به عنوان سه دز برای جلوگیری از زگیل های تناسلی موثر است [40،41]. وجودنداردمطالعات به طور مستقیم ارزیابی اثربخشی کمتر از سه دوز برای جلوگیری از گردن رحم

بیماری نئوپلاستیک سه بار واکسن HPV هنوز برای افراد 15 ساله توصیه می شودبه دلیل واکنش ایمونولوژیک پایین تر به واکسن HPV در این جمعیت بزرگتر است.

به عنوان نمونه ای از شواهد حمایتی برای برنامه دوزاژ، یک محاکمه از 1518 شرکت کننده

به طور تصادفی برای دریافت واکسن 9 واولن در برنامه های مختلف دوز نشان داده شده است

تیترهای آنتی بادی برای انواع واکسن HPV در بین زنان و مردان 9 ساله ثابت بودتا 14 سال که دو دوز واکسن را به فاصله 6 یا 12 ماه فاصله گرفتند در مقایسه با زنانسنین 16 تا 26 سال که سه بار واکسن بیش از شش ماه دریافت کردند [37]. یک گروه اززنانی که 9 تا 14 سال سن داشتند در این آزمایش سه بار واکسن دریافت شد؛ در میاندر این گروه سنی، پاسخ های آنتی بادی به طور کلی با دو مورد در مقایسه با گروه های سه-دوز واکسن و بسیاری از واکسن های تیتر دارای دو دوز بالاتر است.

در حالیکه هیچ مطالعات اثربخش برای بررسی مستقیم برنامه دوزاژ، یک پست انجام نشده است

تجزیه و تحلیل داده ها از دو آزمایش واکسن دوقلوی HPV در زنان جوان (15 تا 25 ساله)

سالها) که هیچ گونه ابتلا به HPV 16 یا 18 نوع ابتلاء را نشان نداد، نشان می دهد که دو دوز واکسن می تواند باشدبه طور موثر در برابر عفونت HPV محافظت می کند [42]. از کسانی که حداقل 12 ماه پیگیری می شوند،اثربخشی واکسن در برابر عفونت مکرر شش ماهه با انواع HPV 16 و 18 متفاوت بوددر خانمهایی که سه بار در نظر گرفته شده در مقایسه با کسانی که تنها دو نفر دریافت کرده بودند (89)و 90 کارآیی).مطالعات مشاهده شده اثربخشی را با تعداد دوزهای مورد بررسی قرار داده اند، اما برای آنها دشوار استدر درجه اول به دلیل تعدادی از مخالفان غیر ارزیابی ارزیابی می شود.یکی از مطالعات مشاهده شده ازبیش از یک میلیون خانم سوئدی پیشنهاد کرده اند که دو دوز واکسن چهارجانبه ارائه شده استحفاظت قابل توجهی در برابر زگیل های تناسلی، اگر چه تکمیل سه دوز کمی بودبرتر (128 در مقابل 174 حوادث در 100000 سال انسان با دوز، در مقایسه با 528

حوادث در 100000 سال بدون واکسیناسیون) [40]. در یک مطالعه مشابه از دانمارک، سهدوزهای واکسن چهارساله نیز به طور کلی خطر ابتلا به زگیل های تناسلی را در مقایسه بادو دوز، اما زمانی که دو دوز واکسن حداقل از شش ماه جدا شدند،کاهش خطر ابتلا به زگیل های تناسلی به سه دز، قابل مقایسه است [41].دوزهای از دست رفته – بیماران اغلب برای واکسیناسیون آنها بر اساس برنامه رعایت نمی شوند [43]. اینACIP توصیه می کند که اگر مجموعه واکسیناسیون برای هر مدت زمان قطع

بدون شروع مجدد سری، از سر گرفته شد.دستورالعمل های پس از واکسیناسیون – به علت بالقوه برای سنکوپ با

به خصوص با واکسن HPV، یک دوره معمول 15 دقیقه ای در یک موقعیت نشسته یا در حال خوابیدن استبعد از واکسیناسیون HPV توصیه می شود [17]. این ممکن است خطر انسداد را کاهش دهد

آسیب بعدی (در زیر “ایمنی واکسن” را ببینید)ارزیابی غیر ضروریارزیابی پیش قاعدگی – واکسیناسیون HPV می تواند بدون ارزیابی خاص انجام شود.قبل از ایمن سازی، آزمایش DNA یا سرولوژی یا HPV ضروری نیست [17]. تست بارداری استهمچنین لازم نیستسرولوژی پسا واکسیناسیون – هیچ شواهدی وجود ندارد که اندازه گیری پس از واکسیناسیونبرای تعیین میزان ایمنی بدن در برابر عفونت توسط آنتی بادی برای نظارت بر ایمنی مفید استانواع واکسن هدفمند.

مزایای محدود احتیاط واکسیناسیون – واکسن HPV محافظت پایدار از خود نشان داده است

بیماری های مرتبط با HPV و شواهدی وجود ندارد که احتیاط لازم باشد. (دیدن’مدت زمان حفاظت’ در زیر)برای بیماران که در حال حاضر مجموعه واکسن HPV با دوقلوزا یا quadrivalent تکمیل شده استواکسن که هدف شایع ترین انواع HPV با خطر بالا است، واکسیناسیون با 9-واژینال استواکسن احتمالا منافع فردی منفی است و ما آنرا پیشنهاد نمی کنیم. (‘واکسن موجود’ را ببینید

بالا و ‘Efficacy’ زیر است.)

جمعیت خاصزنان باردار یا تغذیه با شیر مادر – واکسیناسیون HPV در دوران بارداری توصیه نمی شود

به دلیل اطلاعات محدود در مورد ایمنی؛ با این حال، داده ها از استفاده غير عادي در اين تنظيمات

به طور فزاینده در دسترس و اطمینان. بنابراین، اگر یک زن پس از شروع باردار باردار شودسریال واکسیناسیون می تواند اطمینان دهد که شواهد موجود هیچ افزایشی در آن نشان نمی دهدخطر پیامد حاملگی ناشی از واکسیناسیون. با این وجود، باقی مانده از سریباید تا زمانی که زن دیگر باردار نباشد، تاخیر داشته باشد. این جزئیات در جای دیگر بحث شده است.(به بخش “ایمن سازی در دوران بارداری” در بخش “ویروس پاپیلومای انسانی” مراجعه کنید.)خانم های شیرده می توانند سری های ایمن سازی را دریافت کنند چرا که واکسن های زیربنایی بر روی آن تاثیر نمی گذاردایمنی شیردهی نوزادان.در ایالات متحده، تولید کننده واکسن 9 والنتد دارای یک رجیستری برای نظارت بر جنین استپیامدهای زنان باردار در معرض واکسن HPV [17،18]؛ قرار گرفتن در معرض پیش از قاعدگی به 9 سالگی،واکسن valent را می توان با شماره 800-986-8999 گزارش کرد.

بیماری مرتبط با HPV معکوس – تاریخچه زگیل های تناسلی، نتایج آزمایش مثبت HPV، یا

عفونت های غیر طبیعی سرویکس، واژینال، ولوو یا سیتولوژی مقعد همه موارد عفونت HPV قبل را نشان می دهند اما نهلزوما با انواع HPV در واکسن موجود است. واکسیناسیون هنوز هم توصیه می شودافراد در محدوده توصیه شده سن که دارای شواهدی از HPV قبل از آن است، به عنوان آن می تواندهمچنان در برابر عفونت با واکسن های HPV که قبلا به دست نیامده اند، حفاظت می کنند [16،17].

با این حال، این بیماران باید توصیه شود که واکسیناسیون تاثیری درمانی نداشته باشد

پیش از آن که عفونت HPV یا بیماری مرتبط با HPV و همچنین مزیت بالقوه واکسیناسیون HPV باشدبه اندازه ای بزرگ نیست که انگار قبل از شروع جنسیت آنها واکسینه شده اند. (به ‘زمانبندی بهینه’ در بالا نگاه کنید.)

میزبان ایمنی – بیماران مبتلا به ایمنی، به ویژه گیرندگان پیوندو بیماران مبتلا به HIV که تعداد سلول های CD4 <200 سلول / میکرولیتر دارند، در معرض خطر ویژه ای قرار دارندبیماری مرتبط با HPV [[44. واکسیناسیون HPV با برنامه سه روزه (در 0، 1 تا 2 و 6 ماه)

برای همه بیماران مبتلا به ایمنی از طریق 26 سالگی توصیه می شود اگر آنها را نداشته باشند

در حال حاضر واکسینه شده است شرایط ایمن سازمانی که این برنامه سه روزه را تضمین می کند

شامل کمبود آنتی بادی لنفوسیت B، نقص کامل یا جزئی T-lymphocyte، HIVعفونت، نئوپلاسم بدخیم، پیوند، بیماری های خود ایمنی، و سرکوب کننده ایمنی درمان.داده های کارآیی مستقیم در مورد واکسیناسیون HPV در میزبانان مبتلا به کمبود ایمنی کم است. با این حال،مطالعات واکسن چهارساله HPV در مردان بالغ مبتلا به اچ آی وی [45]، زنان مبتلا به اچ آی وی16 تا 23 سال [46،47]، و پسران آلوده به HIV و دختران 7 تا 12 سال [48] سال نشان می دهد که در آن است

هم ایمنی و هم ایمنی در این جمعیت ها. بعضی از مطالعات [49]، اما همه مطالعات [50] نشان می دهد که کمتر استپاسخ ایمنی قوی و کوتاه مدت در تنظیم عفونت HIV. مطالعات دیگرجمعیت مبتلا به ایمنی در حال انجام است.واکسیناسیون HPV در گیرندگان پیوند در جزئیات دیگر مورد بحث قرار گرفته است. (نگاه کنید به “ایمن سازی درنامزدها و گیرندگان عضو پیوند بدن “، بخش” ویروس پاپیلومای انسانی “و

ایمن سازی در نامزدها و گیرندگان پیوند سلول خون”، بخش “انسان”

پاپیلوما ویروس “)

غربالگری سرطان همچنان نقش مهمی در تشخیص و درمان HPV-

بیماری مرتبط با این افراد در معرض خطر بالا است. (به بخش “اهمیت غربالگری سرطان” مراجعه کنید.)

اثربخشی و ایمونوگرافیImmunogenicity – واکنش های آنتی بادی بسیار عالی پس از واکسیناسیون گزارش شده اسواکسن های 9 واحدی، چهارگانه و دو واکسن با میزان seroconversion 93 تا 100 درصد درزنان و 99 تا 100 درصد در مردان [51-55]. شاخص های اصلاح شده به طور کلی بالاتر از جوانان استدر افراد مسن تر اگر چه تیتر حفاظتی حداقل تعریفی تعریف نشده وجود داردنشان داده شده است که سركوب كننده از قرار گرفتن در معرض قبل از بروز عفونت HPV اتفاق افتاده استبا همان نوع HPV [

56،57]. این نشان می دهد که علامت های ناشی از عفونت طبیعی است که یک مرتبه کمتری نسبت به کسانی که در مطالعات واکسن مطرح شده اند، میزان کمی از آنها را فراهم می کند حفاظت در برابر عفونت مجدد با همان نوع HPV. از آنجایی که تجربیات ابتکاری در مورد زنان مبتلا به جنس نر 15 ساله و بالاتر محدود شد، ایمونولوژی “پل زدن” مطالعات انجام شده در زنان جوانتر و در مردان نشان دهنده ایمنی است و ایمنی زایی و در نتیجه حمایت از واکسن در این دیگر جمعیت. با هر یک از

سه واکسن، میانگین ابعاد هندسی (GMT) از آنتی بادی پس از واکنش پذیری در زنان است در سن 9 تا 15 سال عموما دو برابر بیشتر از زنان 16 تا 26 ساله بود تمام انواع HPV هدفمند[53،58-62]. به طور مشابه، GMT از آنتی بادی های پس از واکنش در میان مردان سنین 9 تا 26 حداقل مشابه با زنان 16 تا 26 ساله بود (53-55،59).

در یک مقایسه سرم به ایمنی از واکسن های چهارگانه و دوقلوی HPV در زنان در سن 18 تا 45 سال، ایمن سازی با واکسن دوقلویی ناشی از GMT سرمآنتی بادی های خنثی سازی 2.3 تا 4.8 برابر بیشتر برای HPV 16 و 6.8 تا 9.1 برابر بیشتر برای HPV 18 در مقایسه با واکسن چهارساله در تمام رده های سنی [63]. با این حال، آیا القاء از تیترهای سرم بالاتر در برابر HPV 16 و 18 تاثیری بر میزان و مدت زمان آن دارد حفاظت ناشناخته است

اثر

بیماری های گردن رحم، واژینال و ولوولار – واکسیناسیون HPV در پیشگیری از بیماری های گردن رحم موثر است که شامل  بیماری، از جمله neoplasia intraepithelial گردن (CIN2 یا 3) و adenocarcinoma در محل است . این در آزمایشهای بزرگ تصادفی واکسنهای چهارگانه، 9 وال و دوطرفه نشان داده شده است و، همانطور که در زیر بحث شده است، از داده های جمعیت از مناطق کاهش گزارش شده پشتیبانی می شود

در بروز بیماری های گردنی پس از واکسیناسیون گسترده چهارگانه HPV. علاوه بر این،واکسن های HPV واکسن چهار و پنج واجد شرایط برای کاهش شیوع واژینال و داخل وریدی وولن (VAIN و VIN 1-3). کارآیی واکسن در بیشترین موارد است

کسانی که عفونت HPV قبل از آن ندارند.در آزمایشات مجوز بزرگ برای واکسن HPV، وضعیت ابتلا به HPV عفونت تعیین شد از طریق آزمایش های سرولوژیکی و تشخیص DNA در نمونه های گردن رحم. اثربخشی در آزمایش کلی جمعیت به طور پیوسته پایین تر از میان جمعیت مبتلا به HPV بود (کسانی که بدون ابتدایی بودند HPV)، همانطور که در زیر ارائه شده است. این نشان دهنده این واقعیت است که بسیاری  شرکت کنندگان در دادگاه قبلا بوده اند

جنس فعال و قبلا آلوده به انواع واکسن HPV و برجسته اهمیت واکسیناسیون قبل از شروع فعالیت جنسی برای به حداکثر رساندن اثربخشی. (به ‘زمان بندی مطلوب’در بالا.)

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *