• دکتر حقایق متخصص بیماری های عفونی , داخلی گوارش, ریه, خون, کلیه, آلرژی و استادیار دانشگاه / تماس با ما : 03136285898

وبسایت دکتر حقایق متخصص عفونی در اصفهان جهت اطلاع رسانی و بالا بردن سطح آگاهی شما بیماران و همراهان عزیز این مقاله را تهیه نموده است.

بهترین متخصص عفونی اصفهان

نکاتی مفید جهت جلوگیری از انتقال عفونت

بیمار و همراه محترم :

به هنگام ابتلا به بیماری های عفونی و یا ملاقات با بیماران در بیمارستان باید نکاتی را در جهت جلوگیری از انتقال عفونت رعایت کنید. . خواهشمند است با مطالعه و رعایت موارد ذکر شده از انتقال عفونت و بیماری پیشگیری به عمل آورید.

اقدامات لازم جهت جلوگیری از انتقال عفونت :

• در صورت ملاقات با بیمار عفونی ایزوله ( جداسازی شده ) ، وسایل حفاظت فردی مورد لزوم مثل ماسک و دستکش و … را طبق دستور العمل نصب شده بر روی درب اتاق استفاده نمایید.
  • در صورت تماس پوست یا مخاط دهان ، چشم و بینی با ترشحات فرد دیگر و یا فرو رفتن اجسام تیز و برنده در بدن ، پس از شست وشوی محل با آب فراوان و شستشوی دست با آب و صابون به مسئول بخش اطلاع داده تا شما را به دفتر کنترل عفونت هدایت نماید.
  • بعد از هر بار استفاده از سرویس های بهداشتی سیفون را بکشید و با مقداری آب محل را تمیز نمایید سپس دستهای خود را با آب و صابون بشویید.
  • در صورت استفاده از لنگهای یکبار مصرف ، هنگام ترخیص حتماً با راهنمایی کمک بهیار بخش آنها را در سطل زرد رنگ بیندازید.
  • در صورت گرفتگی سرویس های بهداشتی یا هر گونه مشکلات تاسیساتی ، موضوع را به مسئول بخش اطلاع دهید.

آیا می دانید با عدم رعایت بهداشت فردی ، ممکن است بیماری را به خانواده و دوستان خود منتقل کنید ؟!!!

اقدامات لازم جهت رعایت بهداشت در اتاق بستری و محیط بیمارستان :

• شستشوی دست ها طبق دستورالعمل های نصب شده در سرویس بهداشتی در موارد زیر :
  • قبل و بعد از تماس با بیمار
  • بعد از تماس با ترشحات بیمار یا وسایل اطراف بیمار
  • بعد از رفتن به توالت
  • قبل از انجام هر کاری برای بیمار
  • بعد از حمل وسایل آلوده مانند لگن ، البسه و ملحفه آلوده
  • برای حفظ سلامتی خود و دیگران از کشیدن سیگار و دخانیات در بیمارستان خودداری نمایید.
  • از ریختن زباله در زیر تخت ، داخل کمد ، میز کنار تخت و کشوی میز غذا خوری خودداری نمایید.
  • مواد غذایی باقیمانده را دور ریخته و از قرار دادن باقیمانده آن در یخچال خودداری نمایید.
  • سطل زباله آبی رنگ با کیسه مشکی مخصوص پسماندهای عادی مثل دستمال کاغذی ، پوست میوه ، پسمانده غذایی و غیره بوده و سطل زباله زرد رنگ با کیسه زرد مخصوص پسماند عفونی ( پسماند آغشته به خون و ترشحات بیمار ) می باشد.

آیا می دانید عفونت ها موجب افزایش طول مدت بستری ، هزینه درمان ، درد و غیره می شوند و شست و شوی دست ها با آب و صابون بهترین راه پیشگیری از عفونت است ؟!!!

دکتر حقایق بهترین متخصص عفونی اصفهان

پیام بهداشتی برای پیشگیری از آنفولانزا و سرماخوردگی :

۱- از رها کردن دستمال کاغذی های مصرف شده در محیط خودداری کنید.

۲- هنگام ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی در منزل استراحت کرده و تا بهبودی کامل از حضور در مکان های عمومی و محل کار خود خودداری نمائید.

۳- در زمان ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا از دست دادن و روبوسی با دیگران خودداری کنید.

۴- در صورتی که در اماکن عمومی به سطوح دست زده اید. بینی و چشمهای خود را لمس نکنید. چون ویروسهای آنفولانزا از این طریق وارد بدن شما می شوند.

۵- برای جلوگیری از انتقال عفونت به دیگران دستهای خود را پس از سرفه و عطسه با آب وصابون بطور کامل بشوئید.

۶- به هنگام سرماخوردگی و آنفولانزا تغذیه مناسب داشته و مایعات زیاد بنوشید.

۷- با رعایت بهداشت فردی و شستن دستها از انتقال بیماری ها در محیط بیمارستان به دیگران جلوگیری کنید.

شستشوی دستها با آب و صابون بهترین راه پیشگیری از عفونت است.

دکتر حقایق بهترین متخصص عفونی اصفهان

دکتر حقایق متخصص عفونی اصفهان

Your email address will not be published.